Eleverne vil få hjælp til at sætte ord på de tanker som er svære at rumme

Vores omgivelser og miljø kan påvirke vores adfærdsmønstre og give os dårlige vaner, der nedbryder livskvaliteten. Vi tror på, at en sund livskvalitet er, når vores værdier, det vi siger og vores handlinger er i harmoni.

I dette forløb giver vi eleverne værktøjer, der vil øge deres livskvalitet og give dem overblik.

Resultaterne skabes ved hjælp af en målrettet træning, hvor formålet er at skabe grobund for den nødvendige refleksion og finde de rigtige strategier, der vil styrke elevernes livskvalitet og trivsel.

 

Jeg oplevede elever der arbejde engageret og målrettet med deres projekt, og hvor motivation og lysten gennemsyrede deres arbejdsmåde. Selv uden for skoletid blev der taget initiativ til at arbejde videre. En af eleverne blev ramt af sygdom, da filmene skulle indspilles, og kontaktede, på eget initiativ Mazen, for at mødes til indspilning i weekenden. Han havde desuden taget sin mor med, for at vise sit projekt – dette er ALDRIG set før.
Maria Skriver

Søndermarksskolen

Processen giver de unge mulighed for at tale med hinanden om de tanker, følelser, og problemer som de oplever i deres dagligdag. Forløbet er sammensat på en måde så de unge er medbestemmende omkring alle trin i forløbet. Dette giver en stor ejer fornemmelse fra de unges side, som gør at de arbejder meget intens, målrettet og koncentreret.

Palle Frederiksen

Nørremarkens fritidsklub

Mazen har deltaget i arbejdet med de unge med et meget stort engagement og formåede med sin personlighed, kombineret med egne erfaringer, at skabe den refleksion som er nødvendigt for vores målgruppe

EGELY, Sikret Ungdomsinstitutionen

Jeg er blevet stærkere af det. Jeg ser mere positivt på tingene og er mere glad – Læs hele artiklen her: Marie fik sat ord på en hård tid
Marie